torsdag 23. mai 2013

Morgenjuice

Nå har jeg endelig begynt å juice! Jeg har vært utrolig treg på dette, mest fordi jeg har følt det som et lite ork å skulle begynne med noe nytt. Nå har jeg fått ny inspirasjon, og etter å ha fått servert en deilig grønn juice hos en fin venninne, har jeg lånt Mamma sin gamle juicer og satt igang. Jeg begynte rett på en ganske grønn juice da jeg allerede er vant til å drikke mye greens og smoothies. Du kan gjerne gjøre den søtere om du ønsker ;)


Helenes morgen juice:

  • et lite grønt eple (det som er litt surt) kan byttes ut med ananas om du liker den søtere
  • 2 økologiske gulrøtter
  • 1/3 - 1/2 skrelt sitron
  • 3 cm (eller mer) skrelt ingefær
  • en neve spinat
  • en 1/4 agurk
  • en 1/4 squash
  • en svett kokosvann hvis du har (ikke nødvendig)
Det er litt forskjellig hver dag, og det er ikke farlig ;)
Fargen blir litt ulik også :)

Jeg lager denne hver morgen etter at jeg har drukket greens med olje. Det er viktig å vente 30 min mellom greens og sitron da sitrusfrukter kan hemme opptaket av greens ;)

Jeg har en gammel juicer så juicen min blir av og til ikke helt silt. Vurderer å investere i en fra Philips etterhvert, men det får bli om en liten stund. Tar gjerne imot anbefalinger :)

God fredag, snart helg <3

2 kommentarer:

  1. God helg til deg også søta<3
    Fersk juice er sååå godt, og når man først starter blir man liksom helt hekta. Jeg liker både de grønne juicene og de fine gule med gulrot, men for øyeblikket er det vannmeldon-juice som gjelder for meg :D Så godt. Juicer bare vannmelon + sitron/lime og det er så forfriskende . Noen ganger putter jeg rødbete oppi også, og det blir å veldig godt.

    SvarSlett